Sense kur madplan uge 49

38406280-ed19-461e-8362-04d1e5bef8d8

Endnu en uge er klar, dog kommer indkøbslisten først senere i dag, den er ved uheld blevet slettet, og jeg skal lige lave en ny. December er ret vild, og denne uge har været ekstra ordinær travl. Tirsdag var jeg hyret til teambuilding og madlavnings event for min gode kunde GN audio, onsdag blev jeg fløjet til Stockholm og drikke Zacapa rom cocktail som var perfekt tilpasset en menu lavet af en Michelin kok (reklameevent), torsdag var jeg inviteret ud til “De danske sprit fabrikker, til et snapse event med deres nye Ålborgbasis snaps, både den og rumeventyr kommer der mere om på bloggen og i kan roligt glæde jer. I går var jeg ude og forkæler ganerne på 40 personer til firma julefrokost. Til dig som kigger med for første gang, og måske lige er startet Sense, eller bare har brug for en madplan; Denne ugentlige plan med aftensmåltider, er både børnevenlig, varieret og den er lavet efter Sense kur principperne. Og lad dig nu ikke skræmme af alle de spændende grøntsager og nye opskrifter den byder på. Vi er 2 voksne og vores datter på Olivia på 5år. Madplanen er til 4 og den måles i voksen portioner. Jeg har valgt at lave den på den måde, fordi jeg kan se Sense synergi effekten, i det mindre madspild og økonomiske. Det kan være uoverskueligt altid, at skulle lave et Sense måltid, eller tænke Sense ind i hverdagen, i hvertfald indtil det ligger på rygraden. Derfor er det rart, at stå op, og der allerede er lavet frokost.. Tag fx. Uge 39 kylling i appelsin og kanel. Jeg lavede resterne om til en skøn salat dagen efter. Resterne af ratatouillen brugte jeg i en æggekage om morgenen. Så hvis du/ i ikke er 2 voksne og 2 teenagere, så brug dine rester, i madpakker og morgenmåltider. Er det gryderetter , så som boller i karry, gullasch etc. Så frys ned i en Sense portion til dig selv. Er du alene på Sense så halver opskrifterne, og du er lige så godt dækket ind. Mit råd til dig, som er på Sense, ny eller gammel. Når du nu har din og familiens aftensmad på plads med denne madplan. Så tænk dine andre måltider ind. Her er ugens måltider inkl. ingredienser og link til opskrift. Jeg har samtidigt gjort det let for dig, og sat Sense opdelingen på opskrifterne. Mandag: græskarsuppe med kikærte knas og oste spinat muffin 1 Hokaido græskar 1 dåse flået tomat 2 spsk. Tomat pure 1 løg 2 fed hvidløg 2 gulerødder 1 spsk. Oliven olie 3 dl Grøntsagsfond 1 dåse kikærter 2 spsk. Oliven olie 2 tsk. Røget paprika 1/2 tsk. Salt Fx. Hakket urter til Topping 4 spsk. Fraiche 5%   http://gastrosita.dk/graeskar-suppe-m-kikaerte-knas-og-oste-spinat-bolle/     Tirsdag: Boller i karry 500g hakket kalv og flæsk 2 æg 1 løg 1 tsk. Salt 1/2 tsk. Peber 200g sorte ris Salt 2 spsk. Karry 3 spsk. Smør 2,5 spsk. Hvede mel 1 ltr. kogevand fra boller Salt Peber 1 blomkål 1 spsk. Gurkemeje 4 spsk. Smør 2 spsk. Solsikke frø http://gastrosita.dk/boller-i-karry-msorte-ris-og-blomkaal/     Onsdag: Pestobagt torsk m. ratatouille 600g -800g lyssej eller anden hvid fisk 4 spsk. Tomat pesto 3 spsk. Olivenolie 1 squash 1 aubergine 1 stort løg 2 fed hvidløg 1 rød peberfrugt 1 gul peberfrugt 1 rød peberfrugt 1 dåse flået tomater salt peber paprika Timian 1 grøntsags bouillon 100g quinoa http://gastrosita.dk/pesto-bagt-lyssej-og-ratatouille/   Torsdag: Smørdampet bønner og blomkål, porcheret æg og grøntsags hollandaise 4 æg 200 g grønne bønner 200g edamame bønner 100g grønne ærter 300g Blomkål persille Hollandaise; 500g blomkål 50g gulerod 1 porrer ( kun det hvide) 1 fond du chef grøntsag boullion eller terning 1 citron 1 dl hvidvin eller 3-4 spsk hvidvins eddike 3,5 dl vand 50g smør Hvid peber   Fredag: Interval stegt culotte m. Hasselbagte kartofler, asparges, svampe og grøntsags bearnaise 1 bundt asparges 8 mellemstor kartofler 2 bakker svampe mix smør oliven olie 800 - 1000g okseculotte 1/2 blomkål 1/2 løg 1 gulerod 2 bladselleri stilke 1/2 hønse bouillon terning 3 dl vand 1 tsk salt 2 tsk tørret estragon 1-2 spsk bearnaise essens 6 spsk smør ***opskrift på vej   Forlorenhare i rødt 500g kalv og flæsk 200g revet rødbede 1 rødløg 2 æg 1 tsk salt 1/2 tsk peber 1/2 tsk revet muskat 3 dl letmælk 100g gode bacon tern 4 store lange rødbeder 2 rødløg 1 spsk. Oliven olie 1 fed hvidløg 1 tsk. Flage salt 400g grønne bønner sauce 2 spsk. Smør 1 spsk. Hvedemel 1 svine bouillon http://gastrosita.dk/forlorenhare-i-roedt/