Sense kur madplan uge 48

Processed with MOLDIV Madplan uge 48 Så er madplanen for næste uge på plads , nu skal der gøres hovedrent, og pyntes til JUL. Vi er fuldt booket alle weekender frem til jul, med skønne venner, julefrokoster, rejser, arbejde. Jeg mangler stadig at dele mine nye juleopskrifter med jer på julebag og konfekt. De første julegaver er købt, nu mangler jeg bare de sidste 9. Vi skal også traditionen tro have den store julebage dag, og i år har jeg besluttet at rejse på juletur med kær veninde. Så selvom vi rykker alt til november, for ikke at blive presset i december, så fyldes den op alligevel. I denne uge, skal vi forbi en af min kære moders favoritter, der er to kødfrie dage, også skal det udnyttes at kamsteg er så billigt i disse tider. Det er vigtigt at du bemærker mængden i opskriften til fiskefrikadeller, jeg laver nemlig til fryser og madpakker. Til dig som kigger med for første gang, og måske lige er startet Sense, eller bare har brug for en madplan; Denne ugentlige plan med aftensmåltider, er både børnevenlig, varieret og den er lavet efter Sense kur principperne. Og lad dig nu ikke skræmme af alle de spændende grøntsager og nye opskrifter den byder på. Vi er 2 voksne og vores datter på Olivia på 5år. Madplanen er til 4 og den måles i voksen portioner. Jeg har valgt at lave den på den måde, fordi jeg kan se Sense synergi effekten, i det mindre madspild og økonomiske. Det kan være uoverskueligt altid, at skulle lave et Sense måltid, eller tænke Sense ind i hverdagen, i hvertfald indtil det ligger på rygraden. Derfor er det rart, at stå op, og der allerede er lavet frokost.. Tag fx. Uge 39 kylling i appelsin og kanel. Jeg lavede resterne om til en skøn salat dagen efter. Resterne af ratatouillen brugte jeg i en æggekage om morgenen. Så hvis du/ i ikke er 2 voksne og 2 teenagere, så brug dine rester, i madpakker og morgenmåltider. Er det gryderetter , så som boller i karry, gullasch etc. Så frys ned i en Sense portion til dig selv. Er du alene på Sense så halver opskrifterne, og du er lige så godt dækket ind. Mit råd til dig, som er på Sense, ny eller gammel. Når du nu har din og familiens aftensmad på plads med denne madplan. Så tænk dine andre måltider ind. Her er ugens måltider inkl. ingredienser og link til opskrift. Jeg har samtidigt gjort det let for dig, og sat Sense opdelingen på opskrifterne.   Nederst finder du indkøbslisten. Mandag: Broccoli tærte med ny råkost broccoli 1 rulle fuldkorns tærtedej 6 æg 1 løg 1 fed hvidløg 250 g hytteost 1 spsk smør 2 spsk oliven olie 6 spsk revet mozarella Salt og peber 2 gulerødder 1/4 spidskål 1/2 rødbede   http://gastrosita.dk/broccoli-taerte-og-raakost-salat/ Tirsdag: Farseret porrer i fad m. Bagte porrer og rødder 500g hakket kalv og flæsk 2 æg 1 løg Salt Peber 4 porrer 4 spsk. Smør Rasp Bagte porrer og rødder: 4 porrer 6 store gulerødder 4 spsk. Oliven olie 3 spsk. Soya   http://gastrosita.dk/2615-2/ Onsdag: Fiske frikadeller M. Kål og fritter Fiskefrikadeller 400g lyssejfilet 400g torsk 1,5 tsk salt Frisk kværnet peber 1 spsk løgpulver 1/2 dl fløde 3 æg 1 spsk mel 2 spsk smør til stegning 3 spsk oliven olie Fritter: 2 bagekartofler/ 4 sødekartofler 3 spsk oliven olie Salt 1 tsk oregano Coleslaw 1/2 spidskål 4 gulerødder 2 dl fraiche 5% 2 tsk Dijon sennep 2 spsk citron saft 1 spsk rørsukker Frisk kværnet peber http://gastrosita.dk/fiskedeller-med-fritter/ Torsdag: Sønderjysk kål og medister m/senneps bagte rødbeder 500g medister 500g optøet sønderjysk kål Smør Mælk 500g rødbeder Flormelis Grov sennep   http://gastrosita.dk/soenderjysk-kaal-mmedister-og-senneps-bagte-roedbeder/ Fredag: Falaffel fredag med humus og pita 2 dåser kikærter 1/2 løg 3 spsk hakket frisk koriander 3 spsk hakker persille 3 fed hvidløg 1 tsk spidskommen 1 tsk salt 1/2 tsk Cayenne peber 1 æg 2 spsk mel 2 tsk lopoefrø skaller 4 pitabrød 1/2 iceberg 1 rødløg 1 agurk 2 tomater Dressing: 8 spsk Fraiche 5% 3 spsk hakket purløg salt og citron saft Gnavegrønt: Blomkål Gulerødder Agurk Humus: 1 dåse kikærter 2 fed hvidløg 1 citron (citron saft) 2 spsk tahin 2 spsk oliven olie Spidskommen http://gastrosita.dk/falafel-og-pita/ Lørdag: Langtidstegt Flæskesteg m. Selleri salat og hasselbagt rødbede Knold selleri Æble Blåbær Persille Valnødder Kamsteg Lange rødbeder Æble chili dressing 1/2 æble Chili flager 1 spsk. honning Salt Fraiche 5%   http://gastrosita.dk/langstidstegt-flaeskesteg-m-sellerisalat-og-hasselbagt-roedbede/ [caption id="attachment_2610" align="alignnone" width="1449"]Processed with MOLDIV Processed with MOLDIV[/caption]