Sense kur madplan uge 46

4891a0a9-f0d9-4299-ba2a-2aea7139f033 Julen ligger lige om hjørnet, og jeg er ved siden af madplanen, ved at ligge en sidste hånd på mine nye småkage og konfekt opskrifter. Så her hjemme dufter det af jul, og der bliver smagt og bagt. Og de kommende uger vil der blive lagt inspiration op her på bloggen, med nye jule opskrifter. Madplanen vil også bære præg af,  at vi nærmer os denne søde juletid. I vil opleve, at i en stor del af opskrifterne udelades håndfuld 4 (hf4). Det er fordi jeg synes der skal være plads til et glas gløgg i børnehaven sammen med en æbleskive, eller par julesmåkager oppe hos famseladen (farmor), julefrokosten med kollegaerne, og tøserne... og faktum er, vi bliver fristet alle vegne. Så ved at spare på hf4, er der plads til lidt af det søde, ikke hver dag og ikke i store mængder, men bare sådan at jule ikke bæres ud ;-)   Så sammen med den sunde fornuft, skal vi nok komme over julen med kilo tabt og en masse god mad og julegodter. Nu lidt op Sense madplanen, til dig som er ny, velkommen til ..... Denne ugentlige plan med aftensmåltider, er både børnevenlig, varieret og den er lavet efter Sense kur principperne. Og lad dig nu ikke skræmme af alle de spændende grøntsager og nye opskrifter den byder på. Vi er 2 voksne og vores datter på Olivia på 5år. Madplanen er til 4 og den måles i voksen portioner. Jeg har valgt at lave den på den måde, fordi jeg kan se Sense synergi effekten, i det mindre madspild og økonomiske. Det kan være uoverskueligt altid, at skulle lave et Sense måltid, eller tænke Sense ind i hverdagen, i hvertfald indtil det ligger på rygraden. Derfor er det rart, at stå op, og der allerede er lavet frokost.. Tag fx. Uge 39 kylling i appelsin og kanel. Jeg lavede resterne om til en skøn salat dagen efter. Resterne af ratatouillen brugte jeg i en æggekage om morgenen. Så hvis du/ i ikke er 2 voksne og 2 teenagere, så brug dine rester, i madpakker og morgenmåltider. Er det gryderetter , så som boller i karry, gullasch etc. Så frys ned i en Sense portion til dig selv. Er du alene på Sense så halver opskrifterne, og du er lige så godt dækket ind. Mit råd til dig, som er på Sense, ny eller gammel. Når du nu har din og familiens aftensmad på plads med denne madplan. Så tænk dine andre måltider ind. Her er ugens måltider inkl. ingredienser og link til opskrift. Jeg har samtidigt gjort det let for dig, og sat Sense opdelingen på opskrifterne. Nederst finder du indkøbslisten. Mandag (Kødfri);  Tikka Masala blomkål m. palak paneer  2 blomkål 400g frisk spinat salatost 6% 2 dl kokosmælk light hvidløg løg ingefær Masala krydderi Tikka masala paste 2-3% græsk youghurt Naan Brød (Kan undlades) http://gastrosita.dk/koedfri-mandag-inspiration-tikka-marsala-blomkaal-m-palak-paneer/ Tirsdag; Græsk bøf m/bulgur salat og tzatziki  500g hakket oksekød 8-12% 1 tsk oregano 1,5 tsk salt 1/2 tsk peber 1 tsk paprika 1 æg 3 spsk olivenolie Bulgur salat: 2 dl bulgur 1 hønse boullion 4 forårsløg 1/2 agurk 2 gulerødder 12 cherrytomater Tzatziki: 1/2 agurk 1/2 squash 1 tsk. salt 2 fed hvidløg 2 dl græsk yoghurt 2% 4 spsk. Mayo 1 tsk. tørret mynte 1 tsk. dild http://gastrosita.dk/graesk-boef-tzatziki-og-bulgur-salat/ Onsdag; Kylling deller med zatay sauce og ris-salat 450 g hakket kylling 2 æg ingefær forårsløg gulerod peanutbutter panko rasp rødkål ris agurk rød chili peanuts lime hvidløg soya Frisk koriander http://gastrosita.dk/peanutbutter-kylling-koedboller-m-satay-sauce-og-ris-salat/   Torsdag; Kylling bacon club pita 400g kyllinginderfilet 8 skiver bacon gulerod iceberg løg agurk sugarsnaps cherrytomater Græskyoghurt Mayonaise Ketchup paprika sukker http://gastrosita.dk/kylling-bacon-club-pita/ Fredag; Wiener schnitzel m. dreng og italienske rosenkål 6-800g kalve schnitzler 2 æg hvedemel pankorasp smør olivenolie citron peberrod benfri sild friske rosen kål ærter Parmesan 4 store kartofler **opskrift på vej   Lørdag; Citron kylling m/ parmesan rødder og sauce 14-1600g fersk hel kylling(fritgående) Salt Peber 2 økologisk citron 1 gulerod 2 løg 4 fed hvidløg Frisk timian Rosmarin frisk 4 dl vand 2 tsk maizena 8 gulerødder 4 spsk revet parmesan Frisk kværnet peber 4 spsk oliven olie Salt 300g grønne bønner http://gastrosita.dk/citron-kylling-og-parmesan-roedder-m-citron-sauce/   Processed with MOLDIV