Sense kur madplan uge 41

6deeb64f-a917-4ccc-a7be-5488c00642d2 Madplan uge 41 Det er helt fantastisk som ugeplanen vokser og flere og flere følger med. Det er det, som gør hverdagen sjov, og at jeg deler vores opskrifter og aftensmad med jer.  Og tak fordi er med. Denne ugentlige plan med aftensmåltidet, er både børnevenlig, varieret og den er lavet efter Sense kur principperne. Og lad dig nu ikke skræmme af alle de spændende grøntsager og nye opskrifter den byder på. Madplanen er til 4 og den måles i voksen portioner. Jeg har valgt at lave den på den måde, fordi jeg kan se Sense synergi effekten, i det mindre madspild og økonomiske. Det kan være uoverskueligt altid, at skulle lave et Sense måltid, eller tænke Sense ind i hverdagen, i hvertfald indtil det ligger på rygraden. Derfor er det rart, at stå op, og der allerede er lavet frokost.. Tag fx. Uge 39 kylling i appelsin og kanel. Jeg lavede resterne om til en skøn salat dagen efter. Resterne af ratatouillen brugte jeg i en æggekage om morgenen. Så hvis du/ i ikke er 2 voksne og 2 teenagere, så brug dine rester, i madpakker og morgenmåltider. Er det gryderetter , så som boller i karry, gullasch etc. Så frys ned i en Sense portion til dig selv. Er du alene på Sense så halver opskrifterne, og du er lige så godt dækket ind. Mit råd til dig, som er på Sense, ny eller gammel. Når du nu har din og familiens aftensmad på plads med denne madplan. Så tænk dine andre måltider ind. Her er ugens måltider inkl. ingredienser og link til opskrift. Jeg har samtidigt gjort det let for dig, og sat Sense opdelingen på. Nederst finder du link til indkøbs sedlen Mandag: Sweetpotato Falafel Du kan med fordel bage dine sødekartofler dagen inden. 1 dåse drænet og skyllet kikærter 2 æg 200g sødkartoffel 2 fed hvidløg 2 forårsløg 1 tsk løg pulver 1 håndfuld persille 1/4 tsk spidskommen 1/4 spsk stødt koriander 2 spsk rasp 2 spsk olie 1 spsk. Husk (den grønne) Rødkåls salat 3 håndfuld fint snittet rødkål 3 fint revet gulerod 1 agurk 2 spsk hakket persille 2 spsk olie 2 spsk citronsaft Salt og peber Tahini dressing 2 dl græsk yoghurt 2% 2 spsk tahin 1 fed hvidløg knust 2 spsk citron saft Frisk mynte finthakket http://gastrosita.dk/sweetpotato-falafel/ Tirsdag: Medister m. Rødkål og clementiner 500g medister 2spsk. Smør og 1 spsk olie til stegning 400g rødkål 4 forårsløg 1,5 clementiner 5 spsk. Mandler Dressing: 2,5 dl græsk yoghurt Saft fra en halv clementin salt peber http://gastrosita.dk/?p=2069&preview=true

Onsdag: Torsk m blomkåls hollandaise 600g torsk 4 i filet stykker 1 citron Peber 4 spsk smør Salt 1 blomkål 400g 50g gulerod 1 porrer kun det hvide 2 spsk. Hvidvins eddike Cayenne peber Smør Grøntsags bouillon Broccoli LINK TIL OPSKRIFT PÅ VEJ   Torsdag: Asiatisk kål: 500g kalv og svin 5 spice Soya Sukker Hvidløg Chili Forårsløg Hvidkål Porrer Bønnespire LINK TIL OPSKRIFT PÅ VEJ Fredag: Mexicansk fyldt sødkartoffel 4 søde kartofler 200g hakket oksekød 1 dåse røde bønder 1 dåse hakket tomat 1 løg 2 fed hvidløg 1 peberfrugt 1 gulerod 1tsk stødt koriander 1 tsk spidslommen Salt 1/2 icebergsalat 4 spsk syltet jalapeno Guacemole 2 modne avocadoer 1/2 løg 1 tomat 1 lime 2 fed hvidløg Frisk koriander http://gastrosita.dk/mandag-fyldt-mexicansk-fyldt-soed-kartoffel/ Lørdag: Mørbrad m. Svampe sauce og hasselbagte rødder 1 svinemørbrad Salt Peber Paprika 1 spsk smør 1 spsk oliven olie 1/2 løg 300g champignon 4 store pastinak 4 gulerødder 8-12 små kartofler 1 spsk. Grov sennep 600ml fløde 2 dl vand 1 spsk. Hvedemel 1 bakke blandt salat fx. Med feldtsalat, cikorie og frise 2 spsk. Balsamico 1 spsk. Acaciehonning Salt peber   http://gastrosita.dk/moerbrad-m-svampe-sauce-og-hasselbagte-roedder/ http://gastrosita.dk/?p=2076&preview=true   Link til indkøbsliste; http://gastrosita.dk/indkoebsliste-til-sense-kure-madplan-uge-41/